foto Briena Mare
foto Briena Mare

Tendințe în turism – Românii au un interes tot mai mare pentru destinațiile asiatice

foto Briena Mare

DESTINAȚII. Pe măsură ce călătoriile revin la normalitate și tot mai mulți oameni caută să își extindă orizonturile și interesele de călătorie, românii se uită și la alte destinații, în afară de city-break-urile europene preferate. Kiwi.com, o companie lider în domeniul travel-tech, oferă informații despre unde călătoresc românii și ce destinații le-au atras atenția: destinațiile din Asia prezintă un interes deosebit.

Potrivit Kiwi.com, dintre călătoriile rezervate de români prin intermediul platformei, următoarele țări au înregistrat cea mai mare creștere față de aceeași perioadă*, anul trecut: Armenia, Thailanda, Thailanda, Nepal, Maldive, Israel, Serbia, Arabia Saudită, Qatar, India și Indonezia. Orașele cu cea mai mare creștere a numărului de rezervări sunt: Leeds, Ancona, Aarhus, Mykonos, Rabat, Agadir, Bangkok, Molde și Newcastle upon Tyne. Este ușor de spus că românii sunt în căutare de experiențe noi, departe de Europa.

În prezent, cele mai căutate destinații pe Kiwi.com în rândul românilor sunt Italia (peste 2,9 milioane de căutări), Spania (1,8 milioane), Germania (1,4 milioane), Marea Britanie (1,2 milioane) și Franța (peste 1 milion de căutări). Cu toate acestea, potrivit platformei, există un interes în creștere pentru destinațiile de cursă lungă, care au înregistrat o creștere considerabilă a numărului de căutări, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut:

Singapore – creștere de 288%;
Arabia Saudită – creștere de 210%;
Malaezia – creștere de 191%;
Hong Kong – creștere de 178%;
Oman – creștere de 166%;
Indonezia – creștere de 150%;
Japonia, care și-a redeschis recent granițele pentru călătoriile internaționale – creștere de 124%;
Filipine – creștere de 122%;
Thailanda – creștere de 107%;
Coreea de Sud – creștere de 94,67%.

Destinațiile asiatice par a fi cele mai interesante pentru călătorii români și atunci când ne uităm la orașe, căutările pentru Denpasar, Indonezia, crescând cu 161%, iar căutările pentru alte orașe din Asia, precum Bangkok sau Tokyo, crescând cu peste 100%. Căutările pentru călătorii în Abu Dhabi au crescut, de asemenea, cu 360%.

Interesul crescut pentru destinațiile asiatice, în ciuda prețurilor ridicate ale biletelor, poate fi explicat în mare parte prin faptul că cererea își revine după ultimii 2 ani, când călătoriile în Asia au fost aproape imposibile din cauza reglementărilor restrictive la graniță impuse de pandemie. Capacitatea unică a Kiwi.com de a găsi itinerarii de zbor mai ieftine prin combinarea transportatorilor low cost care conectează România cu Asia via Orientul Mijlociu se dovedește a fi deosebit de valoroasă pentru clienții care doresc să evite prețurile în creștere rapidă ale transportatorilor obișnuiți.”, spune Mario Gavira, VP of Growth la Kiwi.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare