Topul celor mai profitabile branduri românești 2022 – Unde investim?

PROFITABIL. Pentru cei interesați să afle care sunt cele mai profitabile branduri românești, a fost întocmit acest top care prezintă cele mai profitabile branduri românești. Unele companii au reușit pentru că au existat schimbări impresionante pe piață și progrese impresionante în activitatea companiilor după pandemie.

Când vine vorba de profitabilitate, nu trebuie confundată cu valoarea. De aceea, ori de câte ori vă interesează mai degrabă imaginea brandului decât profitabilitatea acestuia, consultați topul celor mai valoroase branduri românești.

Site-urile și afacerile demne de încredere și certificate se clasează de obicei pe primul loc sau pe primele pagini de rezultate, ca atare, topul a fost întocmit cu ajutorul celui mai important director de mărci pentru România. Acesta este un motor de clasament anual de încredere, și certificat al valorii mărcilor. De asemenea, au verificat informațiile furnizate de Ministerul de Finanțe pentru fiecare companie.

Unele companii sunt mai profitabile decât altele. Dar haideți să vedem în care să investim mai întâi.

Metodologia de întocmire a acestui top
Amu fost verificate rezultatele căutărilor pe Google: “Romanian Brands“.
Acesta este primul pas atunci când se verifică performanța oricărui top al mărcilor – dacă firmele reușesc să se claseze mai sus în SERP (Search Engine Ranking Positions), atunci este mai probabil să se claseze pentru recenzii și analize în domeniul afacerilor, mărcilor și economiei.

Au fost verificate principalele directoare de generație care își bazează clasamentul pe recenziile companiilor, cum ar fi Brand Directory.
În cazul în care companiile au fost apreciate de mai mulți utilizatori care specifică topuri valoroase sau topuri profitabile ale mărcilor românești și alte diverse actualizări demne de știri, înseamnă că acuratețea și fiabilitatea topului în categoria specificată crește. În plus, acest lucru a ajutat la verificarea generală dacă mărcile sunt prezente în alte topuri sau platforme de generare de lead-uri, ceea ce indică faptul că atât ochiul public, cât și cel profesional le-a apreciat anterior, prin urmare, listarea mărcilor este demnă de încredere.

Au fost verificate premiile, actualizările de știri și certificările obținute de brandurile românești alese. Dacă acestea au primit anterior mai multe premii și certificări sau dacă au înregistrări de recorduri de business news-flash, este un semn de apreciere din partea experților din industrie.

Topul celor mai profitabile branduri românești 2022

1. Emag

Emag este cel mai mare retailer de comerț electronic din România. Comerțul electronic a crescut în popularitate după pandemie și a ajutat la propulsarea așa-numitului Amazon românesc de pe locul 5 pe primul loc.
Brandul a crescut cu 29% în ultimul an, ajungând la un venit brut de aproape 1.027 milioane de euro, devenind cel mai profitabil brand românesc. E-mag s-a extins recent și pe alte piețe est-europene și a deschis depozite în Ungaria și Bulgaria.

2. Dacia

Dacia s-a confruntat cu o pierdere de peste 300 de milioane de euro, de la 1.335 la 815 milioane de euro, căzând pe locul doi în fața liderului comerțului electronic Emag. În ciuda acestui fapt, Dacia este una dintre cele mai cumpărate mărci europene de automobile, cu 17 clasamente de marcă.
Fiind cea mai bine vândută mașină din Europa în 2022, Dacia rămâne unul dintre cele mai bune produse românești pentru a fi exportate în altă parte. Recent, Dacia a ajuns la 10.000.000 de unități produse și a sărbătorit cu stil această realizare.

3. Dedeman

Dedeman, un gigant al afacerilor, construit doar cu capital românesc, a înregistrat o creștere de 24% a veniturilor brute din 2021, puțin peste 100 de milioane de euro. Brandul a reușit să crească în sectorul de retail, alături de unul dintre cei mai mari concurenți de pe piață, Altex, care a înregistrat o creștere de 31%.
După pandemie, cele două branduri au propulsat sectorul de retail ca fiind unul dintre cele mai profitabile domenii de pe piața românească.

4. OMV Petrom

Chiar dacă gigantul din domeniul petrolului și gazelor a lăsat loc și altora să fie pe poziții fruntașe, rămâne unul dintre cele mai puternice branduri românești. Brandul cunoaște un flux de profit solid și constant, cu o creștere a veniturilor de aproximativ 55 de milioane de euro în ultimul an.

5. Banca Transilvania

Banca Transilvania este unul dintre cele mai puternice și profitabile branduri românești, ocupând locul 5 în top. Brandul a înregistrat o creștere a veniturilor de 20 de milioane de euro și 14 poziții în clasamentele de brand, fiind evaluat ca unul dintre cele mai importante branduri bancare din lume.

6. Digi – RCS & RDS

Digi a înregistrat o creștere a veniturilor de aproape 30 de milioane de euro în ultimul an, ajungând la venituri totale de 377 de milioane de euro. Marca are 12 clasări anterioare și se numără printre cele mai importante mărci din domeniul telecomunicațiilor.

7. Electrica Furnizare S.A.


Electrica Furnizare SA
este membră a Grupului Electrica și are o experiență de peste 120 de ani în industria energetică. Din 2014, brandul a fost listat cu succes la Bursa de Valori din Londra și la Bursa de Valori București. De la pandurii, afacerea a continuat să crească, intrând în topul brandurilor românești cu venituri totale de 236 milioane de euro.

8. BRD

BRD a înregistrat o scădere de aproximativ 15 milioane euro. Cu toate acestea, în ciuda acestui fapt, a reușit să urce două locuri în topul celor mai profitabile branduri românești de la sfârșitul pandemiei. În plus, BRD este prezentă în opt clasamente anterioare ale mărcilor, inclusiv în clasamentul celor mai bune bănci din lume.

9. BCR

În ciuda căderii mărcii în top de pe locul 7 pe locul 9 în ultimul an, aceasta a înregistrat o creștere a veniturilor totale de aproximativ 14 milioane de euro și o prezență în alte șapte clasamente de top.

10. Catena

Catena a înregistrat o creștere a veniturilor cu un total de 162 de milioane de euro, intrând pentru prima dată în topul celor mai profitabile branduri românești, cu industria farmaceutică.

După cum s-a văzut, peisajul de business continuă să se schimbe în ceea ce privește topurile brandurilor în ceea ce privește profitabilitatea, valoarea, longevitatea și puterea economică. Un lucru este clar, pandemia a fost un factor de influență major în poziționarea și ierarhizarea mărcilor pe piața românească, cu mărcile de retail și bancare în top și cele mai profitabile.

Dacă doriți să investiți în România, acest top v-ar putea inspira. Pentru mai multe companii în care să investiți, vă recomandăm să consultați Bursa de Valori București, unde s-ar putea să găsiți câteva listări interesante care au fost foarte profitabile în ultimul an.
Cine știe care dintre ele ar putea ajunge în topul nostru în perioada următoare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare