AEROPORT – După 52 de zile: unde e cursa de București promisă de managerul Peti Andrei/András în 7 februarie

3
1036
Peti Andrei/András, președintele CA al Aeroportului Internațional Transilvania

MIMĂ. Dragii noștri… – încep așa, pentru că-n județ au reintrat în modă scrisorile (toate deschise, ca pe vremea Securității, dar scrisoarea rămâne scrisoare, adică ceva mai intim decât un sms, sau un mesaj pe rețelele de socializare), e dimineața aia în care s-a dat ceasul c-o oră-nainte, ceea ce nu ne-mpiedică să vă dorim tuturor locuitorilor acestei țări conduse de proști care au început să pretindă că-s deștepți tradiționalul „Good morning very much”, ocazie cu care reiterăm și melanjul de avertizare guvernamentalo-ministerial „Orice om îi e frică de cormoranii care fac baie în piscină. Bravo!”.

 

Bravo și conducerii Aeroportului Internațional Transilvania, în special Întâistătorului numit politic (prin pârghia și vrerea UDMR) la șefia instituției publice, Peti Andrei/András (41 de ani). Ce a făcut bine șeful aeroportului (titulatura exactă este președinte al Consiliului de Administrație, dar, ca nicăieri, Peti are atribuții și comportament de manager sau director general)?

 

Păi, a făcut bine așa: a mințit și mimează că a uitat asta, implicit nu își cere scuze mureșenilor. La începutul anului, în 9 ianuarie, a girat propagarea în public (că bănuiesc că aeroportul ăla nu-i sat fără câini în care fiecare să facă ce vrea, că există o disciplină, o subordonare etc.) privind reluarea din 7 februarie a curselor Tarom pe ruta București – Târgu Mureș (singura cursă internă a aeroportului din Vidrasău).

 

7 februarie vs. 31 martie

 

Comunicatul oficial (click pentru a accesa comunicatul în format .pdf): „Aeroportul Transilvania Târgu Mureș anunță reluarea curselor inițial anulate pe ruta București – Târgu Mureș – București. Zborurile se vor relua pe data de 7 februarie (…). La momentul luării deciziei a anulării curselor, compania Tarom a avut intenția de a anula cursele pe o perioada de aproximativ 3 luni (n.n., până la urmă au fost sistate până în 28 februarie), fapt pentru care aeroportul a efectuat toate măsurile posibile și necesare pentru scurtarea perioadei de suspendare a zborurilor. Drept urmare, raportat la faptul că perioada de suspendare a zborurilor a fost redusă la o lună, considerăm că demersurile realizate de aeroport au fost pozitive”. Adică o periuță: „Uite, băi, ce deștepți suntem noi și cum muncim pentru comunitate. Am rezolvat!”.

 

Pe lângă comunicat, chiar Peti a declarat public: “Am reușit să ajungem la o înțelegere și compania Tarom repornește cursa aeriană către Capitală și din Capitală către Tg. Mureș începând din 7 februarie”. În fapt, s-a rezolvat în stil balcanic: “S-a rezolvat. Nu se poate!”.

 

Ce s-a întâmplat

 

Nu, nu vă uitați pe calendar, înainte uitați-vă în buzunare, pentru că pentru reabilitarea pistei singurului aeroport din Mureș a fost scoasă din pușculița județului suma de aproape 60 de milioane de lei. Lucrarea a fost finalizată în iulie 2018. După patru luni (!) de la măreața realizare, în 22 noiembrie 2018 a fost reluată singura cursă internă: Târgu Mureș – București. Cursa asta a funcționat fix o singură lună, la 23 decembrie 2018 a fost sistată.

 

Inițial s-a anunțat că zborurile se reiau în 6 ianuarie 2019. În ianuarie 2019, Tarom a anunțat prelungirea suspendării zborurilor spre Târgu Mureș până în 28 februarie 2019. Dar, iată, Peti a rezolvat problema și ăia de la Tarom au zis că reiau cursa din 7 februarie. Acum vă puteți uita pe calendar: e 31… martie 2019. S-au împlinit 52 de zile de când Peti mimează (știți jocul ăla, Mimă, nu?) că nu s-a întâmplat nimic, că n-a zis nimic…

 

În 22 februarie, conducerile Consiliului Județean Mureș, Instituției Prefectului Mureș și Aeroportului Transilvania au organizat o întâlnire cu conducerea Tarom, la care au adus și proprietarii unor firme din județ pentru a determina compania aviatică să repornească cursele, deși factorul de încărcare era nerentabil economic.

 

La finalul întâlnirii, discursuri politicianiste: Péter Ferenc (aproape lacrimogen), Mircea Dușa (paralel cu rentabilitatea economică) și Peti Andrei (futurist, prezentând planurile de dezvoltare ale aeroportului, de parcă asta ar umple avioanele de care mureșenii nu sunt interesați). Oaspetele (Wolff Werner Wilhelm, directorul general Tarom), ce să zică? Și-a băut cafeaua, așa că a fost amabil: va face demersuri pentru revizuirea planului de zbor. Bine, n-a făcut nimic, că pesediștii (prin geniul administrării transportului din România, Alexandru Răzvan Cuc) l-au ejectat.

 

Care-i adevărul și unde-s scuzele

 

Să vă spun un secret (pe care Péter, Dușa și Peti îl cunosc, dar îl țin ascuns): Tarom nu are de gând să redeschidă niciun zbor spre Târgu Mureș. Pierde bani mulți, e nerentabil – biletul de avion e scump, distanța până în Capitală poate fi parcursă cu mașina, așa că singurii interesați de repornirea cursei e Peti (care neavând nicio cursă internă pe un aeroport în care s-au băgat 60 de milioane de lei din banii județului rămâne cu o nerealizare), parlamentarii și șefii instituțiilor bugetare (care-și decontează biletele din bugetele publice, nu din buzunarul lor).

 

La finalul acestei povești rămâne, deocamdată retorică, doar întrebarea: de ce nu își cere scuze public Peti pentru că a mințit? Logica diplomatică spune că dacă tot te-ai autoperiat anunțând că ai rezolvat ceva începând dintr-o dată explicit enunțată, iar acel lucru nu s-a mai întâmplat (n-are importanță din ce motive), să revii și să anunți asta, nu să mimezi că “oricum, au uitat proștii ce-am promis”.

 

E un eșec al conducerii administrative a aeroportului și trebuie asumat ca atare. Sau nu mai suntem europeni, numai când ne lăudăm singuri pentru realizările pe care le avem și pentru care suntem plătiți din banii publici? Au trecut 52 de zile de când, după Peti, s-a reluat cursa Târgu Mureș – București…

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ