CONFLICT DESCHIS – Sylevy Salubriserv a notificat Primăria Târgu Mureș că reziliază contractul de salubrizare, primarul Soós: Nu cedăm niciunei presiuni

3
5297

SALUBRITATEA ÎN TÂRGU MUREȘ. Operatorul de salubritate Sylevy Salubriserv SRL din Ceuașu de Câmpie, firmă controlată de frații latifundiarul Ilyés Dionisie (director general) și Ilyés-Toth Alexandru (fost consilier județean UDMR, prin fiul său, Ilyés-Toth Botond Lehel – 28 de ani -, director executiv al societății), a notificat Primăria Târgu Mureș că reziliază contractul de salubritate din municipiul reședință de județ, “extrem de dezavantajos atât pentru ei, cât și pentru municipalitate”, a anunțat primarul Soós Zoltán (foto mic dreapta).

 

Edilul a promis cetățenilor că „nu vom rămâne cu gunoiul în stradă, deși vechea conducere pare că asta și-a dorit: căpușarea bugetului (n.red., public) și crearea unei crize”. Primăria a notificat firma de salubritate să respecte, conform prevederilor legale, perioada de 90 de zile de prestare a serviciului public de salubritate de la rezilierea contractului.

 

Soós susține că în această perioadă se va demara o nouă procedură de licitație, pe o perioadă de până la desemnarea unui operator de ADI Ecolect Mureș (entitate care gestionează Sistemul Integrat de Management al Deșeurilor din județ). Vă reamintim că până acum, toate licitațiile pentru desemnarea unui operator în Zona 2 (cea mai vastă din județ, care cuprinde și municipiul Târgu Mureș) s-au soldat cu eșecuri.

 

Din cauza acestor eșecuri, după finalizarea contractului cu veșnic insolventa Salubriserv, municipalitatea Târgu Mureș, controlată pe atunci de Dorin Florea, a semnat în 16 iunie 2020, în urma unei negocieri directe, fără licitație, un contract de salubritate cu Sylevy Salubriserv. Conform lui Soós, firma nu avea și nu are (!!!) licența de operare pe Târgu Mureș, iar contractul a fost încheiat doar pe un an, fără a se prevedea investiții și fără plata vreunei redevențe!

 

O subliniere, poate nu lipsită de importanță: contractul pe un an cu Sylevy Salubriserv era, inițial, în cuantum de 12 milioane de lei. Conform Serviciului de manitorizare msnews, suma este cu 15-20% mai mare comparativ cu sumele alocate operatorilor de salubritate din orașe cu populația similară cu a municipiului Târgu Mureș. O subliniere suplimentară: conducerea operatorului de salubrizare a precizat că Primăria are o datorie de aproape 19 milioane de lei (pentru că timp de o jumătate de an n-ar fi plătit nimeni, nici cetățenii, nici firmele, nici municipalitatea).

 

Sylevy nu a explicat cum s-a ajuns în doar 6 luni la o datorie care depășește de două ori plata salubrizării pe un an întreg a unui oraș ca Baia Mare (care are mai multe rampe de deșeuri decât Târgu Mureș și unde colectarea deșeurilor se face selectiv, fapt care implică costuri mai mari pentru operatorul de salubritate).

 

În acel moment, firma opera deja în 70 de UAT-uri din cele 102 ale județului Mureș, deservind peste 254.000 de locuitori, adică peste 44% din cetățenii județului, iar msnews a atras atenția asupra faptului că firma nu are capacitatea tehnică și de personal de a opera și într-un municipiu cu încă 130.000 de locuitori.

 

După semnarea contractului cu municipalitatea Târgu Mureș, Sylevy Salubriserv a ajuns să presteze serviciul public de salubritate pentru 384.000 de mureșeni, adică două treimi din locuitorii județului, deși, conform ADI Ecolect, nu își respecta contractile asumate.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

  1. Daca Dl. Primar vrea sa nu mai fim la bunul plac al operatorului de salubritate si aunui functionar corupt, trebuie sa inceapa urgent un program de sprijinire si implementare a colectarii selective a deseurilor, preluare si valorificare a deseurilor de ambalaje in interesul comunitii(pentru inceput – max un an,dupa care si restul pentru deseurilor) cu plata contravalorii deseurilor colectate selectiv catre colector (asoc de proprietari,persoane juridice,colectori individuali,..etc.Daca nu face acest lucru IMEDIAT incalca Legeanr.211/2011 republicata in 2020 Art.59 alin 1 litera A.pct.a),b),e),f),si g) privind obligatiile pentru colectare selectiva ,precum si Constitutia Romaniei Art.44 alin. 3 ,alin. 6 si alin 8. Asa cum primaria si-a facut propriul Serviciu de dezapezire (noroc cu iarna asta blanda)ar trebui sa-si faca si propriul Serviciu de Salubritate si valorificare a materiei prime din deseuri.Bani la buget, locuri de munca ,un oras prosper si curat. Doar daca interesul comunitatii si de mediu este printre prioritatile Primariei.Daca NU…???

  2. Salubriserv si-a facut treaba in trecut pana cand a fost vandut ,capusat,dus la insolventa.Nu s-ar fi intamplat daca institutiile statului roman platiti din bani publici abilitate sa stopeze acest jaf si- ar fi facut treaba.Sylevy a lucrat sirguincios pana cand a fost platit.Intrucat cetatenii nu au platit taxa de salubritate din iunie 2020 din cauza administratiei locale proaste,Sylevy numai presteaza acest serviciu. Administratia locala se va mai confrunta cu aceasta problema deoarece este foarte greu de gasit un operator de salubritate cinstit si capabil.Pana atunci insa ar fi bine sa intocmeasca cat mai urgent evidenta reala ale consumatorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ