Creșterea vânzărilor retail din România a atins un maxim al ultimelor 8 luni

VÂNZĂRI. Creșterea vânzărilor retail din România s-a îmbunătățit în ianuarie, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimele opt luni, în condițiile în care vânzările de produse alimentare și nealimentare au avansat, arată datele Institutului Național de Statistică, publicate luni.

Vânzările cu amănuntul au crescut în ianuarie cu 5,3% în ritm anual, ajustat în funcție de numărul de zile lucrătoare, după un avans de 3,8% în decembrie.

Mai mult, acesta a fost cel mai rapid ritm de creștere din mai 2022, când vânzările au crescut cu același 5,3 la sută.

Vânzările de produse nealimentare au crescut cel mai mult, cu 8,3 la sută pe an în ianuarie.

Vânzările de produse alimentare au urcat cu 4,8% față de anul trecut, în timp ce cele de carburanți auto din magazinele specializate au scăzut cu 0,5%.

Pe o bază lunară, vânzările cu amănuntul au evoluat cu 0,7% în ianuarie, după o creștere de 1,4% în luna precedentă.

Pe o bază neajustată, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,7 la sută pe an, în timp ce acestea s-au prăbușit cu 22,0 la sută față de luna precedentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare