PE DATORIE – Pentru reparațiile scărilor pasajului pietonal de lângă Mureș Mall, Primăria Târgu Mureș plătește 310.000 de lei, însă… doar anul viitor

CONTRACT. Reparațiile curente la pasajul pietonal de Bulevardul 1 Decembrie 1918 din Târgu Mureș – mai exact, reparații la scările de acces și la podeste (platformele dintre scări) – vor fi executate de un sereleu local, Nova Construct (controlat de Adrian Ispir), contractul în acest sens fiind semnat de municipalitate, care va plăti lucrarea din bugetul… anului viitor.
Respectiv, în acest an, Primăria Târgu Mureș s-a angajat să plătească doar 1.000 de lei (!), restul sumei, 309.885,57 de lei urmând să fie achitată din credite de angajament pe anul 2020. Lucrarea a fost contractată prin cumpărare directă. Conform contractului, firma trebuie să finalizeze lucrările în 8 luni de la emiterea ordinului de începere.
Suma totală a reparațiilor la pasajul pietonal din zona Mureș Mall este de 310.885,57 de lei (suma conține TVA), echivalentul a peste 65.000 de euro. Pasajul subteran a fost finalizat în iulie 2008, în urma unei investiții de aproape 3,5 milioane de lei a firmei care a edificat Mureș Mall (Matrix Investments SA) – investiția a fost făcută în contul concesiunii pe 10 ani a terenului pe care a fost construit mall-ul – și a fost predat în proprietatea și administrarea Primăriei.
În fapt, pasajul a devenit funcțional doar în 2012, pentru că era profund degradat din cauza infiltrațiilor apei pluviale, iar Primăria și firma nu se înțelegeau în privința entității care are obligația să-l reabiliteze. Reabilitat de câteva ori de atunci, pasajul primește și-n acest an o infuzie financiară utilizată exclusiv pentru reparații la scări și la platformele dintre acestea.
Pasajul are trei ieșiri – către Mureș Mall, către Romtelecom și către Direcția Finanțelor Publice -, o suprafață de peste 2.800 de metri pătraţi, din care aproape jumătate este suprafață cu potențial de închiriere. Argumentul major al edificării acestuia a fost fluidizarea circulației rutiere în zona centrală a orașului, prin reducerea pietonilor care utilizează trecerile semaforizate – din acest punct de vedere, investiția nu și-a atins scopul principal pentru care a fost făcută.
Cătălin VISCHI