Programele Rabla au contribuit la retragerea din circulație a peste 350.000 de vehicule învechite în ultimii cinci ani, conform AFM

STATISTICĂ. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a dezvăluit statistici referitoare la ultimii cinci ani de implementare a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Național, cunoscut sub numele de programul Rabla. În intervalul 2018-2022, prin programul Rabla Clasic, au fost retrase din circulație 327.556 de mașini vechi, iar în schimbul acestora au fost emise tichete, prin intermediul cărora au fost vândute 266.076 de autoturisme noi de către firmele participante. În anul 2023, în perioada ianuarie-noiembrie, au fost adăugate încă 30.540 de mașini noi, finanțate în cadrul programului.

Nu surprinzător, Dacia a fost beneficiarul principal al programului Rabla Clasic, obținând an de an cea mai mare cotă de piață. În 2023, de exemplu, din totalul de 30.540 de mașini finanțate prin Rabla Clasic, 10.628 erau de marcă Dacia, reprezentând aproape 35% din total. Toyota și Renault s-au clasat pe locurile doi și trei în topul vânzărilor prin Rabla Clasic, atrăgând fiecare fonduri pentru puțin peste 3.000 de unități. În total, mărcile de pe locurile doi până la cinci au reușit să vândă prin programul Rabla Clasic doar cât a reușit Dacia să atragă finanțare.

În ceea ce privește Rabla Plus, numărul de mașini noi finanțate a depășit 32.500 de unități în perioada 2018-2022. Din acestea, 6.033 au fost mașini cu sistem Plug-In Hybrid (PHEV), iar 26.480 au fost complet electrice (BEV). În primele zece luni ale anului 2023, au fost achiziționate încă 10.239 de mașini PHEV și BEV prin Rabla Plus. Dacia a dominat achizițiile de mașini cu propulsie electrică sau hibridă, obținând 42,52% din totalul de 10.239 de mașini finanțate în acest an.

De asemenea, este remarcabil faptul că din totalul de 39.072 de mașini Dacia înmatriculate în primele zece luni ale acestui an, 38,34% au fost finanțate parțial prin programele Rabla. În cazul Tesla, beneficiara exclusivă a Rabla Plus, procentul de finanțare se apropie de 100%, în timp ce Hyundai și Renault au avut peste 40% dintre achiziții finanțate parțial în acest an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare