Prototipul de motor diesel al Volkswagen: O poveste uitată din 1951
ISTORIA AUTO. În 1951, în mijlocul unei epoci marcate de penurii de combustibil și de schimbări semnificative în industria auto, Volkswagen a prototipat un motor diesel de 1,3 litri. Cu toate că doar două dintre aceste motoare boxer diesel răcite cu aer, fără turbosuflantă, au fost produse, acestea au avut un impact semnificativ asupra cercetării și dezvoltării tehnologice în domeniul automobilelor.
Unul dintre motoarele a fost instalat într-un model Type 1 (proiectul numărul 508), iar celălalt într-un Type 2. Într-un test care a devenit legendar în lumea automobilelor, Beetle-ul diesel a fost supus probei timp de Nürburgring, reușind să atingă de la 0 la 100 km/h (0-62 mph) în 60 de secunde.
Ideea inițială pentru acest contract a venit din partea prețurilor foarte scăzute ale motorinei din 1951, precum și din penurii de benzină legate de războiul din Coreea. Șeful VW, Heinz Nordhoff, a vizitat SUA și s-a întors convins că americanii nu ar conduce niciodată automobile care să tremure în mersul la relanti și să producă puțină putere perceptibilă. Proiectul 508 a devenit unul dintre numeroasele proiecte Porsche pentru VW, care au căzut în uitare. Înainte de aceasta, însă, un motor a fost montat pe un Beetle, iar altul pe un VW van.
Având o capacitate de 1290 cc (74,5 x 74 mm), aceste motoare de test puteau extrage inițial 23 de cai putere și 25 la 3100 rpm la sfârșitul proiectului, cu o rotație maximă de 3300 și o greutate suplimentară de doar 45-55 lb. Cu toate acestea, puterea lor nu era spectaculoasă; dar, în același timp, Beetle-ul de zi cu zi nu era chiar atât de rapid.
Cu toate acestea, motorul diesel era suficient de lent încât inginerii Porsche încă se întreabă ce a crezut persoana care a furat singurul Beetle diesel din lume dintr-un loc de parcare din Germania. În ciuda unei așteptări îndelungate pentru preîncălzire și a cerințelor de combustibil curioase, hoțul l-a condus până în Elveția înainte de a renunța la drumul său gratuit, dar fumos, zgomotos și lent.