FAPT – Atribuirea de Primăria Târgu Mureș a contractului de achiziție a 41 de autobuze, anulată de instanța de judecată: licitația trebuie reluată de la ZERO

DECIZIE DEFINITIVĂ. Procedura de atribuire a contractului de achiziție a 41 de autobuze în urma unei licitații organizate de Primăria Târgu Mureș a fost anulată astăzi, 27 aprilie 2020, în urma unei decizii definitive a magistraților Curții de Apel Mureș.

 

Vă reamintim că în 24 ianuarie 2020 comisia de licitație pentru achiziția de către municipalitatea Târgu Mureș, din banii orașului, a 41 de autobuze diesel cu o lungime de 12 metri a decis atribuirea contractului către firma Anadolu Automobil Rom & Radcom (Turcia), unic importator în România al autobuzelor japoneze Isuzu.

 

Firma a fost declarată câștigătoare (cu prețul de 37,2 milioane de lei pentru cele 41 de autobuze diesel de 12 metri, nearticulate), după ce comisia i-a descalificat pe toți ceilalți cinci competitori/ofertanți (Temsa – Turcia; BMC Truck & Bus România – subsidiară a BMC Otomotiv Turcia; Otokar – Turcia; Briari’s Ind România & Iveco – Cehia; Golden Dragon Bus & Xiamen Golden Dragon Bus – China).

 

Aveți detalii despre această speță AICI, într-un articol msnews al Grupului de Investigații. Doi dintre aceștia (subsidiarele din România ale firmelor turcești Otokar Otomotiv ve Savunma Sanyi și BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret) au contestat decizia descalificării (inițial la Consiliul Național pentru Soluționare a Contestațiilor, iar apoi în instanța de judecată).

 

Procedura de atribuire a contractului fost suspendată până la soluționarea cauzei, verdictul fiind emis astăzi de Curtea de Apel Mureș. Decizia, care este definitivă, a admis contestaţia BMC Truck & Bus (subsidiara BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret – Turcia) şi a dispua anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică de furnizare a celor 41 de autobuze, deși BMC Truck & Bus nu a cerut acest lucru (surse msnews informate au precizat că firma turcă a cerut să i se ia în calcul oferta de furnizare depusă).

 

Surse msnews implicate au opinat că decizia instanței ar putea avea la bază „greșeli din caietul de sarcini” (precizare: caietul de sarcini și reprezentarea tehnică a Primăriei Târgu Mureș au fost apanajul unei firme de consultanță în achiziții publice din Oradea, Dan&Dan Servconsult, controlată de Antoniu Sebastian Dan – firma a mai prestat și alte servicii de consultanță pentru Primăria Târgu Mureș, de exemplu în privința proiectului de modernizare a străzii 8 Martie, pentru care înaintea Revelionului 2019 a fost plătită cu peste 16.000 de lei).

 

Cert e că acum Primăria Târgu Mureș trebuie să reia de la 0 întreg demersul: să refacă caietul de sarcini și să reliciteze contractul de achiziție.

 

Cătălin VISCHI

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare