Renault anunță lansarea a opt noi vehicule, incluzând un SUV derivat din Dacia Sandero – Kardian

LANSARE. Grupul auto francez Renault, care este și proprietarul celebrului producător auto Dacia, a dezvăluit planuri ambițioase pentru a-și extinde gama de vehicule și pentru a intensifica vânzările de automobile electrice în afara Europei. Cu o investiție masivă de trei miliarde de euro până în 2027, Renault se pregătește să lanseze opt modele noi, marcând astfel o nouă etapă în evoluția sa.

Primul dintre aceste modele este un mic SUV derivat din Dacia Sandero, denumit Kardian. Acesta a fost prezentat recent în Brazilia și va fi lansat pe piața americană din America Latină și Maroc în cursul anului următor. Lansarea acestui vehicul reprezintă un pas semnificativ în eforturile Renault de a-și globaliza și diversifica gama de produse.

Odată cu această evoluție, Renault se adaptează noilor tendințe din industria auto și se concentrează pe segmentele cu cel mai mare potențial de profit, cum ar fi vehiculele electrice și modelele compacte. Cu toate acestea, pierderea pieței rusești, ca urmare a conflictului din Ucraina, a crescut dependența grupului de piața europeană. În primele nouă luni ale acestui an, aproape 69% din vânzările Renault au fost realizate în Europa, în creștere față de 63% în aceeași perioadă a anului precedent.

Directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive, a subliniat importanța globalizării și rentabilității mărcii. Renault intenționează să crească prezența automobilelor electrice și hibride în afara Europei până în 2027, vizând ca acestea să reprezinte aproximativ o treime din vânzările sale.

Din cele opt noi modele anunțate, cinci vor fi compacte sau mai mari, evidențiind determinarea Renault de a-și consolida prezența în segmentele de piață cu valoare adăugată ridicată.

Un aspect semnificativ al acestei strategii este crearea a două noi platforme globale. Prima dintre acestea este o platformă modulară care va găzdui modelele, inclusiv Kardian, și va fi utilizată pentru asamblarea vehiculelor în America Latină, Turcia, Maroc și India. De asemenea, această platformă va servi drept bază pentru o camionetă 4X4 hibridă. În acest sens, Renault a prezentat recent un concept numit „Niagara” în Brazilia.

A doua platformă globală a Renault este destinată vehiculelor de lux produse în Coreea de Sud, în urma unui parteneriat semnat în 2022 între Renault și Geely. Primul vehicul marca Renault Korea Motors pe baza acestei platforme este programat pentru lansare în 2024.

Cu un portofoliu larg de mărci, care include Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, grupul se angajează să ofere soluții de mobilitate durabile și inovatoare. În 2022, Renault Group a vândut peste 2,1 milioane de vehicule și este prezent în peste 130 de țări, cu o forță de muncă de peste 111.000 de angajați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare